Některé složky a diskuze jsou přístupné pouze registrovaným uživatelům. V současnosti registrujeme každého kdo zažádá.
Diskuzi jsme převedli na facebook, tak se těšíme na podměty a příspěvky zajímavých článků nebo videí.

https://www.topagrar.com/technik/news/michelin-treckerreifen-mit-strassenprofil-auf-den-acker-12103404.html?fbclid=IwAR0Quug7ilPs5cIspZbk6BVnwonYt6gIGf_inFDZ4F5-PLgP29ok8UaT-5w

Přináší profil silnice během přepravy výhody? A můžete v tom také pracovat? Kam nová hybridní pneumatika patří? Co přináší úprava tlaku vzduchu? Spolu s Michelinem jsme se dostali ke spodní části těchto a dalších otázek v systémovém srovnání.

Náš test na podzim roku 2019 byl: MachXBib s klasickým polním profilem, RoadBib s vysokým pozitivním procentem a EvoBib s novou technologií 2 v 1. Všechny pneumatiky měly rozměry 600/70 R 30 vpředu a 710/70 R 42 vzadu.

Pneumatiky se však liší svými technickými údaji. Například MachXBib má větší obvod válcování než ostatní dvě pneumatiky. EvoBib boduje zejména svým širokým dezénem, ​​který je snížen závěsovým efektem při vysokém tlaku vzduchu. Jako pneumatika VF (Very High Flexion) také umožňuje až o 40% vyšší zatížení při stejném tlaku vzduchu než u standardní pneumatiky.

S AxioBib 2 nabízí Michelin také polní pneumatiku VF. To však ještě nebylo k dispozici pro testování na podzim. Mimochodem, pneumatiky se významně neliší v hmotnosti.

Na ulici

Claas nám poskytl Axion 870 pro jednotné srovnání pneumatik. Spolu s odtahovým vozidlem Brantner jsme dokončili naši obvyklou 50 km zkušební dráhu. Vyložili jsme auto přesně. Celkově jsme dospěli k celkové váze týmu 34 t. I bez přední hmotnosti a se svislým zatížením 4 t byla všechna zatížení na nápravu v přípustném rozsahu. Na zadní nápravu bylo naloženo 10 200 kg a na přední nápravu 3 600 kg.


Tlak vzduchu v pneumatikách nastavujeme podle tabulek nosnosti. Při kombinované přepravě jsme zvolili co nejnižší tlak vzduchu, abychom co nejlépe chránili půdu. U strojů MachXBib a RoadBib jsme dokázali jet s 0,6 baru na předních pneumatikách a 1,3 baru na zadních pneumatikách.

U EvoBib je situace jiná: Michelin uvádí, že vnější kolíky by se měly při jízdě po silnici zvedat a pneumatika jezdí více na prostřední běhoun. Nastavili jsme tlak 2,0 baru vpředu a vzadu. Pokud chcete plně využít potenciál pneumatiky, potřebuje traktor systém řízení tlaku v pneumatikách.

Abychom mohli správně porovnat hybridní pneumatiku s ostatními dvěma pneumatikami, jeli jsme další kolo s RoadBib a MachXBib s tlakem vzduchu 2,0 bar. Výsledky výletu jsme shrnuli do Přehledu 2.

RoadBib ušetřil 6% paliva ve srovnání s MachXBib i při nízkém tlaku vzduchu. To znamená, že silniční pneumatiky lze používat způsobem šetrným k zemi a stále šetří palivo na silnici. Po zvýšení tlaku pneumatik v terénních pneumatikách na přibližně 2,0 baru se na zkušební dráze ukázalo úspory nafty přibližně 7%.

S vysokým tlakem vzduchu na silnici vyžadoval EvoBib tolik paliva, kolik ...


Kalendář

po út st čt so ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31