Co je Kaizen?
Kaizen je praktikování neustálého zlepšování. Kaizen byl původně představen na západě Masaaki Imaiem v jeho knize Kaizen: The Key to Japan’s Competitive Success v roce 1986. Dnes je kaizen uznáván po celém světě jako významný pilíř dlouhodobé konkurenční strategie organizace. Kaizen je neustálé zlepšování založené na určitých zásadách:
- Dobré procesy přináší dobré výsledky
- Dívejte se na sebe a snažte se pochopit současnou situaci
- Buďte informování, řiďte se fakty
- Přijměte opatření k prevenci, eliminaci a řešení kořenových příčin problémů
- Pracujte jako tým
- Kaizen se týká všech
- A mnohem více!
Jedním z nejpozoruhodnějších rysů kaizen je, že velké změny přicházejí po mnoha malých změnách provedených v průběhu času. Bylo by ale mylné, domnívat se, že kaizen se rovná malé změně. Ve skutečnosti Kaizen znamená: všichni se účastní na zlepšení stavu firmy.
"ZMĚNA K LEPŠÍMU"
KAIZEN = NEUSTÁLÉ ZLEPŠOVÁNÍ
...KAŽDÝM! KAŽDÝ DEN! VŠUDE!