Některé složky a diskuze jsou přístupné pouze registrovaným uživatelům. V současnosti registrujeme každého kdo zažádá.
Diskuzi jsme převedli na facebook, tak se těšíme na podměty a příspěvky zajímavých článků nebo videí.

https://www.futurefarming.com/Machinery/Articles/2020/6/Multi-test-Which-Isobus-system-is-the-best-594708E/?utm_source=tripolis&utm_medium=email&utm_term&utm_content&utm_campaign=future_farming&fbclid=IwAR2Omy0ygpQqFqHEdJJMCGKO-0AqUePgnmu0wmMLYZvX8tFdPmpxfYVAhfU

Ve velkém měřítku jsme testovali funkce Isobus skrz jejich tempo. Byl to poněkud zdlouhavý proces zaměřený na software. Pro zkrácení dlouhého příběhu to funguje perfektně v každém traktoru - největší rozdíl je v displejích.

Pokračujte ve čtení našich článků zdarma!

Prvních 5 článků je o nás. Toto je číslo článku 1 tento měsíc. Poté, co vás chceme, abyste se zaregistrovali pomocí e-mailové adresy, získáte okamžitý neomezený přístup ke všem našim článkům. Jednoduché, rychlé a snadné.

Deutz-Fahr a John Deere se ukázali jako vítězové, pokud jde o Isobus. Obě značky podporují širokou škálu funkcí, které také skutečně fungují dobře, a integrovaly je plynule do displeje nebo traktoru.

Claas také dosáhl velmi uspokojivého skóre: široký rozsah funkcí, funguje dobře, ale není (zatím) schopen pracovat s Isobus na vlastním displeji traktoru. New Holland a Case IH také podporují mnoho Isobus funkcí, ale ty jsou relativně špatně zastoupeny na displeji.

Hlavní aktualizace Isobus od Agco

Valtra a Massey Ferguson v testu trochu zaostali. Agco od té doby dokončil významnou aktualizaci. Pomalu, ale jistě, bude všech sedm typů traktorů plně funkční.
Sedm zkušebních traktorů během zkoušky ve Finsku. Zleva doprava Valtra T214 Versu SmartTouch, New Holland T7.245 PCE, Deutz-Fahr 6215 RCshift, Massey Ferguson 7722 Dyna-6 Efficient, John Deere 6195R DirectDrive, Case IH Puma 220 MCE a Claas Axion 810 Hexashift. - Foto: Michel Velderman

Očekáváte, že Isobus udělá tři věci. Zaprvé, že traktor vyšle signál stroji, který obsahuje například informace o rychlosti jízdy a výšce zdvihu. Za druhé, měl by mít univerzální displej, do kterého implementuje nahraje své vlastní uživatelské rozhraní. Nakonec by měl sloužit jako vysoce výkonný řadič úloh, který je schopen zpracovat dokumentaci a přesné úkoly v zemědělství, jako je například kontrola úseku. Testovali jsme sedm traktorů připravených na Isobus.

Základní signály

Traktor používá ECU pro přenos signálu ze sběrnice CAN do stroje, například rychlost pojezdu na základě otáčejících se kol a radarový signál, rychlost vývodového hřídele a aktivace, výška zdvihu atd.

V souladu s normou ISO 11783 může ECU traktoru splňovat požadavky třídy 1, 2 nebo 3, lišící se pouze počtem dostupných signálů. Minimální třída je 1 (Claas), zatímco většina traktorů podporuje třídu 2, která kromě základních signálů komunikuje tažný výkon (senzor na zdvihacím mechanismu) a stav elektronických hydraulických ventilů.

Text pokračuje pod obrázkem

Konfigurační obrazovky AUX se od sebe výrazně liší. V tomto Claas musíte nejprve vybrat tlačítko na joysticku a uprostřed zvolit funkci, která mu je přiřazena. - Foto: Timo Oksanen

Signály třídy 3

New Holland a Case IH mají třídu 3, která umožňuje nářadí ovládat některé funkce traktoru, jako je zvedací mechanismus nebo hydraulické ventily. U Case IH stojí tato možnost 763 EUR, plus dalších 379 EUR, pokud nářadí ovládá také volant. Bohužel se nám nepodařilo vyzkoušet signály třídy 3, protože to vyžaduje zvláštní oddělení mezi výrobci traktoru a nářadí, což nebylo k dispozici.

Chybí senzor

Signál vydávaný řídicí jednotkou traktoru se skládá z datového paketu. Test ukázal, že všechny traktory přenášejí tato data účinně, ale některá data jsou definována jako „není k dispozici“. To znamená, že chybí senzor. To se děje hlavně ve vztahu k rychlosti jízdy, když tento signál ukazuje, že není k dispozici žádný radar pro stanovení prokluzu kola.

Příklad: zatímco Deutz-Fahr má správný radarový signál, data se zkopírují jeden po druhém z rychlosti otáčení kola a to není přesné. Mezitím se v MF přenáší radarová rychlost, ale je nenulová (nekonečně malá). Radar rychlosti pracuje pouze podle očekávání u Claas a Valtra.

Přední táhlo John Deere má také nesprávné digitální měřítko, které běží od 0 do 40% místo do 100%. Tyto druhy chyb znesnadňují slepě věřit Isobus.

Text pokračuje pod obrázkem

Takto vypadá konfigurace AUX v Deutz-Fahr. Loketní opěrka umožňuje přiřazení až deseti tlačítek k nástroji a můžete tak učinit pomocí grafického rozhraní. V tomto případě byly na třech tlačítkách joysticku nastaveny tři funkce postřikovače umělého hnojiva Isobus. - Foto: Timo Oksanen

Integrace Isobus

Nejznámější funkcí Isobus je UT nebo Universal Terminal (dříve VT nebo Virtual Terminal). To je používáno nástrojem k načtení jeho vlastního rozhraní do terminálu. Podařilo se nám bez problémů načíst rozhraní z různých nástrojů do každého ze sedmi displejů.

Zjistili jsme však značné rozdíly ve způsobu, jakým výrobce integruje Isobus. Integrace do Deutz-Fahr s nejmodernějším displejem Topcon je jen stěží to, co byste nazvali elegantní. Nastavení Isobus se nachází v jiné hlavní nabídce než normální nastavení traktoru. Kromě toho je dobře navržený displej opravdu pohodlný.

John Deere hladce integruje Isobus

John Deere je dalším extrémem, protože Isobus UT byl bez problémů integrován. Claas stále považuje Isobus za volitelný doplněk, protože dodává velkou dotykovou obrazovku pro nastavení, jako je převodovka a hydraulika, ale (stále) bez Isobus. Chcete-li to zahrnout, potřebujete další displej namontovaný na sloupku C a tam musí běžet také GPS. UT obrazovka se otevře jako vyskakovací okno na displeji nad GPS daty. Pokud používáte oba současně, budete muset minimalizovat obrazovku Isobus do jednoho rohu zobrazení mapy.

Valtra a Massey Ferguson se pokusili dosáhnout stejné integrace jako John Deere, ale nebyli tak úspěšní. Přepínání mezi Isobus UT a řídicí jednotkou traktoru je obtížnější. John Deere používá karty pomocí joysticku (jako na smartphonu). Můžete je posunout prstem, ale existují i ​​fyzická tlačítka.

Ve Valtra musíte nejprve stisknout „zpět“ a znovu vybrat pravou obrazovku, nebo rozdělit displej do čtyř (malých) kvadrantů. V MF to provedete přejetím prstem, jako u smartphonu, ale neexistují žádná tlačítka.

Text pokračuje pod obrázkem

Jeden displej Claas může zobrazovat UT, TC-GEO, TC-SC a GPS. Nevýhodou je, že v současné době nejsou viditelná žádná tlačítka UT. Chcete-li používat postřikovač, musíte vždy přiblížit mini-UT box a znovu jej skrýt. Funguje to, ale pokud jde o ergonomii, je vstup AUX ideální. - Foto: Timo Oksanen

Těžkopádné displeje v New Holland a Case IH

Displeje v New Holland a Case IH jsou relativně těžkopádné. Obrazovku Isobus najdete pouze hledáním správné spouštěcí obrazovky. Tuto kartu však můžete přejmenovat, abyste ji snáze našli.

Po našem testu byly oba traktory aktualizovány pomocí místní nabídky. Výrobci tvrdí, že to zlepší přístupnost. Požádejte svého prodejce o aktualizaci nabídky Quick Access.

Ovládání pomocí fyzických tlačítek

Představte si, že používáte nástroj kompatibilní s Isobus a GPS pro úkol, jako je šíření umělých hnojiv. Aby bylo možné ovládat postřikovač, musí být obrazovka Isobus aktivní a zobrazena. Ale také chcete zobrazení mapy, a tam je užitečné Isobus AUX.

To znamená, že můžete stroj ovládat pomocí tlačítek na traktoru nebo pomocí univerzálního joysticku, a přesto máte před sebou mapu GPS. Traktor potřebuje dvě funkce: zaprvé musí displej Isobus zahrnovat konfigurační obrazovku AUX. Za druhé, tato fyzická tlačítka (např. Jako na joysticku jednotky) musí být volně programovatelná a přiřazitelná AUX.

Text pokračuje pod obrázkem

MF obsahovalo dva displeje Isobus. Nový model je zobrazen vlevo a vpravo je model, který je již deset let zabudován do traktorů. Ukázalo se, že ten první byl stále příliš nový: dosud neměl všechny funkce a také jsme našli několik chyb. Někdy se barva pozadí ukázala jako stejná jako barva textu. - Foto: Timo Oksanen

Dvě verze AUV

Všechny testovací traktory byly schopny provést jednu nebo obě tyto operace. Bohužel existují dvě verze: AUX-N (nová) a AUX-O (stará) a traktor i implementační zařízení musí mít stejnou verzi. Společnost Deutz-Fahr nabízí pouze AUX-N. Tlačítka na joysticku jednotky pracují s Isobusem a je zde konfigurační obrazovka, která umožňuje jejich přiřazení.

Claas měla v době testování pouze AUX-O; Axion nyní obsahuje AUX-N i AUX-O. Četná tlačítka na joysticku jednotky jsou volně programovatelná a je zde konfigurační obrazovka. Valtra a MF nyní také obsahují AUX-O a AUX-N v důsledku poslední aktualizace.

Valtra nedokáže propojit funkce Isobus s joystickem

Při testování nemohl Valtra spojit žádné funkce Isobus s joystickem jednotky; to bylo od té doby opraveno. Displej je vybaven konfiguračním menu, takže je možné se připojit k extra univerzálnímu joysticku. Massey Ferguson umožňuje propojit některá tlačítka na joysticku pohonu, ale nezdařilo se nám to navzdory několika pokusům.

New Holland a Case IH mají AUX-N a je možné přiřadit fyzická tlačítka k nářadí. To je mimochodem v těchto traktorech zdaleka nejobtížnější, protože potřebujete různé karty ve správném pořadí. Konfigurace je v John Deere jednoduchá. Můžete však uložit různé konfigurace do různých uživatelských profilů.




Kalendář

po út st čt so ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30