Takto vypadá budoucnost v terénu? Kompaktní housenka táhne po poli standardní kultivátor po řádku. Přesné a bez řidiče na palubě.
"Věříme, že klasické zemědělské inženýrství dosáhlo v Evropě svých limitů: rozměry silnic, hmotnosti, zatížení náprav." Vyhledání řidičů bude také stále obtížnější, “říká Philipp Kamps. Je zodpovědný za marketing v nizozemském start-upu AgXeed, který v současné době pracuje na druhém prototypu robota.
Za start-upem nestojí žádní studenti, kteří by po složení zkoušek šli do podnikání pro sebe s pevným nápadem. Spíše to chtějí vědět zkušení zemědělští technici: Šest členů týmu má dnes bohaté zkušenosti v oboru, mimo jiné v Lely, Lemken, John Deere a Agco. Jste mužem přesvědčení a věříte, že chytrá technologie může v budoucnu udržet středoevropské rodinné podniky konkurenceschopné.
Doposud byla vaše společnost financována až 10% z vlastního kapitálu, 30% z dotací a 60% ze soukromých investorů. V současné době to nejsou žádné velké společnosti a žádné zemědělské strojírenské společnosti - to je důležité pro Filipa Kampsa a ostatní.
Roboti a software
AgXeed chce nejen přivést robota do terénu, ale také periferní zařízení kolem něj, například inteligentní plánování nasazení.
Může mladá společnost se šesti lidmi rozvíjet celé odvětví? A to tam, kde již velké střední zemědělské technologické společnosti dosahují svých limitů v elektronice?
Tvůrci AgXeed se považují spíše za architekty - rozvíjejí nápady, koncepty a plány. Pokud jde o implementaci, spolupracují se specializovanými společnostmi. Patří mezi ně známé společnosti z automobilového průmyslu a specialisté na robotiku.
Robot zvaný AgBot je prvním viditelným pilířem konceptu. Rozsah jeho aplikací by se měl pohybovat v rozsahu současného kolového traktoru o výkonu 150 až 200 HP. Společnost se tak vědomě umisťuje mezi malé roboty pracující v rojích a velké autonomní traktory, které představila například CNH.
Zakladatelé stanovili pro své vozidlo pevné limity: Mělo by být lehké a kompaktní. Aktuální model váží 6 t. Další by měl být o něco lehčí, cílem je hmotnost mezi 4,5 a 5 t. Vývojáři stanovili horní hranici 0,15 kg / cm2 prázdnou a včetně nástavců 0,5 kg / cm2 pro tlak na zem.
Délka je omezena na 2,55 m - má to zvláštní důvod, který hraje roli v silniční dopravě. Protože zde tvůrci uvažují o integrovaném řešení: AgBot je pak v pravém úhlu ke směru jízdy, nástroje se pomocí robota otočí nahoru. AgBot lze nyní táhnout z traktoru do dalšího pole pomocí oje na jedné straně a transportních kol na straně druhé. Podvalník není nutný. Otočením nahoru ...