Philipp Lehmann, který se zabývá vývojem elektrických pohonů ve společnosti John Deere, prozradil stránce oemoffhighway.com, na čem teď John Deere pracuje. Kam se bude vývojový směr této americké společnosti ubírat, nebude pro mnohé překvapením.
Aktuální vývoj zemědělské techniky se ubírá směrem k autonomii a k alternativním palivům či elektrifikaci. Například koncerny CNH Industrial (Case IH, Steyr a New Holland) a SDF (Deutz-Fahr) už dávno představily svoji vizi (a nejen to, i funkční prototypy) autonomních traktorů nebo alespoň traktorů na alternativní pohon. John Deere v posledních letech představil pár prototypů využívající baterie, ale autonomní stroj nikdy. I když veřejnosti žádnou svoji vizi autonomie neukázal, neznamená, že se na vývoji nepracuje. Naopak, vývoj podle nových zjištění jede na plné obrátky a Philipp Lehmann poprvé prozradil, na čem přesně nyní John Deere pracuje.
Mezi nejznámější prototypy společnosti John Deere patří následující stroje. První aktivity společnosti John Deere na vývoj plně elektrického zemědělského stroje začaly v roce 2013 s uvedením konceptu hybridních traktorů s motorem, který může být poháněn čistým rostlinným olejem. V roce 2015 pak John Deere představil baterii, která měla traktoru, respektive jeho motoru, pomoci při těžkých podmínkách. Sloužila jako jakási výkonová podpora. V roce 2016 John Deere ukázal světu 100 % elektrický standardní traktor, který dokázal produkovat 130 kilowattů výkonu. Avšak pouze na 4 hodiny, současné známé technologie neumožňují elektrický traktor používat déle. Kapacita baterií je totiž stále nízká. John Deere proto od tohoto projektu upustil.
Autonomní traktor
John Deere momentálně pracuje na 100% autonomním elektrickým traktoru. Svéráznou myšlenkou je, že stroj bude za sebou tahat kabel, jenž bude připojen přímo k elektrické síti či generátoru! K tomuto účelu byla využita již známá technologie, která se využívá při aplikaci kejdy, kdy traktor za sebou tahá hadici. Hadice je připojena k vyrovnávací nádrži na okraji pole, tudíž traktor za sebou netahá cisternu. Kabel na autonomním stroji John Deere je namotán v přední části traktoru. Rameno umožňuje řídit vzdálenost kabelu vzhledem k traktoru a zabránit tak jeho zapletení do stroje. John Deere se tak zbavil problému současných baterií (nízká kapacita a dlouhé nabíjení).
Philippe Lehmann uvedl, že nyní má John Deere stroj, jenž dokáže pracovat zcela automaticky bez dozoru. Vybaven je prý bezpečnostním čidlem. Stroj nemá nádrž, kabinu a kapotu. Zůstaly jen nezbytné komponenty, jako jsou nápravy, hydraulické systémy, vývodová hřídel a závěs. Stroj je poháněn dvěma motory, jeden slouží pro pojezd a druhý pro hydrauliku a vývodovou hřídel. Oba motory mají výkon 250 kilowattů, což odpovídá výkonu 340 koní. Nejzajímavější dodatek na závěr, tento stroj fyzicky existuje, fotografie nejsou photoshop.
V budoucnu Lehmann vidí příležitosti pro flotilu traktorů, které společně pracují na pozemku, aby dosáhly dostatečného pracovního výkonu. Elektrický autonomní traktor je teoreticky levnější než běžný traktor. V současné době jsou požadované snímače pro takové stroje relativně drahé. Pokud je John Deere koupí ve velkém, náklady by měly klesnout.