Hawk Universal kmenový kamerový systém od Fliegl monitoruje oblast vlevo, vpravo a před vozidlem dvěma bočními kamerami a zobrazuje dva obrazy ve formátu split-screen přímo na displeji v kabině řidiče. DLG a TÜV nyní potvrzují, že systém může nahradit průvodce.
Přední kamery Fliegl Hawk (Zdroj: Pressebild)
Když velká vozidla vypnou jízdní pruh země nebo vystoupí na silnici, hrozí nebezpečí. Protože vozidlo již vyčnívá daleko do silnice, když řidič má jasný výhled doleva a doprava, píše pravidla silničního provozu z Vorbaumaß (vzdálenost od středu volantu k přední hraně vozidla) 3,50 m před Einweiserem před ohýbacím procesem ochranná opatření.
Alternativně zákonodárce umožňuje vhodné technické pomůcky. Co ale znamená „vhodný“? Aby se věci vyjasnily, nechal Fliegl Agro-Center podrobit svůj systém kmenových kamer Hawk Universal hloubkovým testům TÜV a DLG.
Hawk Universal používá dvě kamery namontované na boku k monitorování oblasti vlevo, vpravo a před vozidlem a zobrazuje dva obrazy ve formátu split-screen přímo na displeji v kabině řidiče. Odstraňuje slepá místa, zviditelňuje křížový provoz a účinně zabraňuje kolizím, píše společnost. Boční pozorovací oblast by měla být každá 40 stupňů.
Po rozsáhlých testovacích sériích, mimo jiné, trvanlivosti kamer a monitorů proti vibracím, chemikáliím a mechanickému namáhání, zobrazování objektů, rozlišení obrazovky, přenosu signálu, charakteristik a spolehlivosti světlometů, by nyní certifikát DLG a certifikát TÜV oficiálně potvrdil, že Hawk Universal nahrazuje referrera, pokračuje. Na první pohled může řidič vidět pruh před sebou vlevo a vpravo.
Systém je k dispozici půl roku a stojí čistých 2900 EUR. Pro zimní službu je k dispozici také za příplatek čisticí zařízení.
Zákazníci mohli nainstalovat systém do pracovní hodiny. Poté TÜV provede vizuální kontrolu pole (asi 280 eur) a vstoupí do systému při registraci vozidla. Pokud existuje několik kombinací, existuje pro každou jednotlivou kombinaci souhrnná zpráva.
Fliegl kmenový kamerový systém Hawk (Zdroj: Pressebild)