Hawk Universal kmenový kamerový systém od Fliegl monitoruje oblast vlevo, vpravo a před vozidlem dvěma bočními kamerami a zobrazuje dva obrazy ve formátu split-screen přímo na displeji v kabině řidiče. DLG a TÜV nyní potvrzují, že systém může nahradit průvodce.
Když velká vozidla vypnou jízdní pruh země nebo vystoupí na silnici, hrozí nebezpečí. Protože vozidlo již vyčnívá daleko do silnice, když řidič má jasný výhled doleva a doprava, píše pravidla silničního provozu z Vorbaumaß (vzdálenost od středu volantu k přední hraně vozidla) 3,50 m před Einweiserem před ohýbacím procesem ochranná opatření.
Alternativně zákonodárce umožňuje vhodné technické pomůcky. Co ale znamená „vhodný“? Aby se věci vyjasnily, nechal Fliegl Agro-Center podrobit svůj systém kmenových kamer Hawk Universal hloubkovým testům TÜV a DLG.
Hawk Universal používá dvě kamery namontované na boku k monitorování oblasti vlevo, vpravo a před vozidlem a zobrazuje dva obrazy ve formátu split-screen přímo na displeji v kabině řidiče. Odstraňuje slepá místa, zviditelňuje křížový provoz a účinně zabraňuje kolizím, píše společnost. Boční pozorovací oblast by měla být každá 40 stupňů.
Po rozsáhlých testovacích sériích, mimo jiné, trvanlivosti kamer a monitorů proti vibracím, chemikáliím a mechanickému namáhání, zobrazování objektů, rozlišení obrazovky, přenosu signálu, charakteristik a spolehlivosti světlometů, by nyní certifikát DLG a certifikát TÜV oficiálně potvrdil, že Hawk Universal nahrazuje referrera, pokračuje. Na první pohled může řidič vidět pruh před sebou vlevo a vpravo.
Systém je k dispozici půl roku a stojí čistých 2900 EUR. Pro zimní službu je k dispozici také za příplatek čisticí zařízení.
Zákazníci mohli nainstalovat systém do pracovní hodiny. Poté TÜV provede vizuální kontrolu pole (asi 280 eur) a vstoupí do systému při registraci vozidla. Pokud existuje několik kombinací, existuje pro každou jednotlivou kombinaci souhrnná zpráva.